napisz do nas :)

Przedszkole Limonka
05- 075 Warszawa | Wesoła
ul. Warszawska 57 (róg Brata Alberta), tel. 22 760 06 45

Klauzula informacyjna
Klauzula informacyjna

Wysyłając formularz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez administratora danych, tj. Przedszkole Limonka M. i P. Pakuła Sp. j. z siedzibą: ul. Warszawska 57, 05-075 Warszawa, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2018.1000 z dnia 2018.05.24) oraz zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, „RODO”). Dane osobowe podane w formularzu będą przetwarzane w celu skontaktowania się z administratorem danych osobowych i odpowiedzi na Państwa zgłoszenie zawarte w formularzu kontaktowym. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przesłania formularza. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich poprawiania zgodnie z Polityką Prywatności oraz obowiązującymi przepisami prawa.
nowości!
Wakacje 2019 w Limonce
Czas wakacji to czas podróży bliskich i dalekich…  To również czas spotkań z naturą, ale i rozwijanie wyobraźni, wzbogacanie siebie poprzez spotkania z ludźmi lub …  postaciami na przykład z ciekawej bajki. Dlatego też wakacje 2019 w Limonce to realizacja projektu „Spotkania z bajkami”. Każdy tydzień to spotkanie z inną bajką i jej bohaterami. Wakacje  rozpoczęliśmy już w ostatnim tygodniu czerwca wyruszając  na spotkanie z przyrodą  do Parku Doliny Wkry w Pomiechówku. Jest to przepiękny kompleks leśno –edukacyjny chroniący florę i faunę, a jednocześnie udostępniający jej uroki przybywającym tutaj turystom. Nasze dzieci oprócz wędrówki leśną ścieżka edukacyjną mogły bawić się na placu zabaw przeznaczonym dla najmłodszych. W lipcu odwiedziliśmy najbardziej pracowitą społeczność – pszczoły w pasiece. Podczas wycieczki do Wymysłów Pod Lasem zabawa przy użyciu dramy wprowadziła dzieci w świat rodziny pszczelej. Wzorem pracowitych pszczółek dzieci składały ramki na węzy, wirowały plastry w miodarce, oglądały narzędzia i akcesoria pszczelarza. Wreszcie – w całkowicie bezpiecznych warunkach – mogły zajrzeć do ula i obserwować życie w domku pszczół. Lipcowe, upalne dni były natomiast przeznaczone były również na aktywności w „limonkowym parku wodnym”. Nasz plac zabaw wypełniały natryski, dzięki którym czuliśmy się, jak w prawdziwym aquaparku. Śmiechom, krzykom i radości nie było końca. Drugi miesiąc wakacji przywitaliśmy wizytą w kinie. Obejrzeliśmy film pt. „Sekretne życie zwierzaków domowych 2”.  To grupy starsze, zaś młodsze spotkały się z pieskiem, którego przyprowadził do przedszkola Antoś i opowiadał o tym, jak troszczy się o swojego przyjaciela. Drugi miesiąc wakacji to zabawy, spacery po naszej pięknej okolicy, ale również wtorki z teatrem. Dom Kultury w Rembertowie zaprosił nas do wzięcia udziału w warszawskim projekcie „Dziecięce lato teatralne”. Tak więc w każdy sierpniowy wtorek wyruszamy komunikacją miejską do Rembertowa, aby tam, jako widzowie uczestniczyć w przedstawieniach teatralnych. Tak więc nasze wakacje obfitowały w różnorodne aktywności. Następne wakacje już za rok, a tymczasem już planujemy nowy rok szkolny….
14-08-19
Wycieczka do Planetarium
Pod koniec stycznia nasze 5 - latki (Jagody i Mandarynki) w ramach projektu Kosmos wybrały się na wycieczkę do Planetarium w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Wycieczkę rozpoczęliśmy oglądaniem wystawy fotografii Nasa z wypraw w Kosmos, obejrzeliśmy także odłamki meteorytów wyeksponowane w specjalnych, podświetlonych gablotach. Następnie udaliśmy się do sali na pokaz na żywo prowadzony przez prezenterów planetarium "Niebo nad Warszawą", podczas którego odtworzony został obraz nieba z dnia poprzedniego. Oglądaliśmy księżyc i jego wędrówkę po niebie przez gwiazdozbiory znaków zodiaku, poznaliśmy wybrane gwiazdy i gwiazdozbiory. Dowiedzieliśmy się także, które gwiazdozbiory można zobaczyć na warszawskim niebie i kiedy najlepiej jest oglądać niebo. Kolejnym punktem programu była projekcja filmu animowanego "Polaris. Kosmiczna łódź podwodna i tajemnica polarnej nocy". W filmie dzieje się rzecz niesłychana, bowiem pingwin - podróżnik James przybywa z Bieguna Południowego na Biegun Północny i spotyka się z niedźwiedziem polarnym Władimirem, z którym się zaprzyjaźnia. Przyjaciele, niczym prawdziwi naukowcy, postanawiają rozwiązać zagadkę zjawiska nocy polarnej. Stawiają pytania, hipotezy oraz sprawdzają je obserwując różne zjawiska. Budują obserwatorium i statek kosmiczny, którym udają się w podróż w Kosmos. Obserwują z kosmosu Ziemię, Marsa i Saturna, poznają sekrety planet, ich podobieństwa oraz różnice. Bohaterowie filmu "Polaris" podczas swoich przygód pomogli dzieciom zrozumieć ruch obrotowy Ziemi oraz jego konsekwencje. Punktem kulminacyjnym wycieczki do Planetarium były pamiątkowe zdjęcia w kosmicznym skafandrze!
28-02-20
781 424 452
youtube
facebook
Założenia programowe

Pracę naszego przedszkola opieramy na pedagogice humanistycznej, w której  Dziecko jest podmiotem oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych. Jednocześnie jest przygotowywane do życia nie tylko poprzez wiedzę, ale przede wszystkim poprzez mądrość.

Chcemy dać Dziecku podstawy, które przygotują Je do samodzielnego, aktywnego i świadomego życia w otaczającym świecie.

Okres edukacji przedszkolnej Dziecka jest  bardzo ważnym etapem rozwoju młodego człowieka, gdyż przygotowuje go do dalszej nauki. Nauki nie tylko w systemie szkolnym, ale przede wszystkim w nieustannie zmieniających się warunkach współczesnego świata. Dlatego tak ważne jest wyposażenie Dziecka w niezbędne umiejętności:

  • Samodzielnego myślenia;
  • Zaangażowania w to, co robią;
  • Kończenia rozpoczętej pracy;
  • Komunikacji w grupie;
  • Współdziałania z innymi.


Dzięki powyższym umiejętnościom nasi Podopieczni:

  • Znają swoje prawa i respektują prawa innych;
  • Stają się niezależni;
  • Zdobywają przekonanie, że są zdolni uczyć się nowych rzeczy, opanowywać nowe umiejętności;
  • Potrafią rozwiązywać problemy;
  • Uczą się działania bez przemocy;
  • Potrafią przewodzić w grupie, ale też być częścią zespołu.


Naszym celem jest dostrzeżenie w każdym Dziecku Jego potencjału (w innych teoriach pedagogicznych nazywanego - talentami) i rozwinięcie go w maksymalnym stopniu z uwzględnieniem obszarów intelektualnego, emocjonalnego i ruchowego. Dlatego też oprócz realizacji „Podstawy programowej wychowania przedszkolnego” zapewniamy zajęcia z rytmiki, korektywy, zabawy na świeżym powietrzu na pięknym placu zabaw, opiekę psychologiczną, logopedyczną oraz terapeuty Integracji Sensorycznej.

Stymulowanie wszechstronnego  rozwoju każdego Dziecka to zadanie specjalistów - nauczycieli. Każdą grupą opiekuje się dwóch nauczycieli-wychowawców, z których jeden dba o poszerzoną edukację w zakresie podstawy programowej zatwierdzonej przez MEN, zaś drugi rozwija kompetencje językowe w zakresie języka angielskiego. Nauka języka angielskiego polega na codziennym, ciągłym kontakcie dziecka z żywym językiem. Program jest tworzony indywidualnie dla każdej grupy wiekowej.

W pracy dydaktyczno-wychowawczej duży nacisk kładziony jest na indywidualny rozwój Dziecka – wspieranie Jego potencjału i rozwijanie Jego szczególnych talentów bazując na osiągnięciach nowoczesnej technologii i nowoczesnych metodach nauczania. Poznawanie świata i otaczającej rzeczywistości odbywa się poprzez uczestnictwo między innymi w spektaklach teatralnych, spotkaniach z muzyką, wycieczkach, spotkaniach z nauką.

Współczesny świat to zderzenie różnorodnych kultur, narodowości. W naszym programie nie może zabraknąć edukacji międzykulturowej, otwartości na „inność”, a więc wprowadzanie w świat tolerancji i szacunku do innego człowieka.

Współpraca z Rodzicami to istotny element pracy naszej placówki. W realizacji naszych zadań liczymy na pomoc i wsparcie z Państwa strony poprzez udział w spotkaniach organizowanych dla rodziców, ale i w różnorodnych akcjach, uroczystościach na terenie przedszkola oraz w prowadzeniu specjalnych zajęć dla naszych Milusińskich. Wszyscy doskonale wiemy, że dla każdego Dziecka to  Mama i Tata są najważniejszymi osobami i to właśnie  postawa, przykład  Rodziców tak naprawdę jest dla Niego wzorem do naśladowania.

Nasza placówka zaś zapewnia Dzieciom bezpieczeństwo oraz profesjonalną opiekę i edukację na najwyższym poziomie.

Dyrektor Przedszkola Limonka

Marianna Szybka

28-07-13
Program edukacyjny

PROGRAM EDUKACYJNY PRZEDSZKOLA LIMONKA

Otaczający nas świat zmienia się nieustanie. Szybko postępujące przemiany cywilizacyjne wymuszają na nas konieczność modernizacji zasad oświatowych
i teorii pedagogicznych. Podstawowy cel każdej placówki oświatowej to zapewnienie wysokiej jakości kształcenia każdego Dziecka, wyposażenie Go
w najważniejsze umiejętności, które pozwolą funkcjonować w tak szybko zmieniającej się rzeczywistości.

Proces edukacyjny w naszym przedszkolu nie skupia się już tylko na zdolnościach intelektualnych Dzieci i opanowaniu przez nie wiedzy, ale przede wszystkim
na odkrywaniu i pobudzaniu Ich naturalnych uzdolnień i predyspozycji.

Edukacja przedszkolna jest bardzo ściśle związana z wychowaniem, co znalazło odzwierciedlenie w nowej „Podstawie programowej wychowania przedszkolnego”. Dlatego też bazą dla naszej pracy edukacyjnej jest program wychowania przedszkolnego „Ku Dziecku” Barbary Bilewicz-Kuźnia i Teresy Parczewskiej. Jego podstawą teoretyczną jest koncepcja inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.
W tym programie owe inteligencje określane są mianem zdolności, które odkrywa
i rozwija każdy nauczyciel – wychowawca w naszej placówce. Pracujemy nad rozwojem zdolności:

  • słowno – językowych;
  • wizualno – przestrzennych;
  • muzycznych;
  • cielesno – kinestetycznych;
  • logiczno – matematycznych;
  • interpersonalnych;
  • intrapersonalnych;
  • przyrodniczych;
  • egzystencjalnych.


Zadaniem nauczyciela -wychowawcy jest organizowanie przestrzeni edukacyjnej
w taki sposób, aby móc poznać, zrozumieć i pomóc rozwinąć indywidualne talenty każdego Dziecka. Patrzymy na Dziecko i Jego rozwój wieloaspektowo uwzględniając aktywności w sferze fizycznej, poznawczej, emocjonalnej
i społecznej.

Poprzez swoją aktywność Dziecko konstruuje trzy rodzaje wiedzy:

  • fizyczną (wiedza o przedmiotach);
  • logiczno - matematyczną
    (operacje umysłowe dokonywane podczas działań na przedmiotach);
  • społeczną (interakcje społeczne).


W dążeniu do założonych celów nauczyciele posługują się wieloma metodami min. dobrego startu M. Bogdanowicz, której zadaniem jest przygotowanie do czytania
i pisania; ruchu rozwijającego W. Sherborne wspierającej rozwój emocjonalny, społeczny i motoryczny. Dużą wagę przywiązujemy do edukacji matematycznej.
W tej dziedzinie opieramy się na teorii i programie prof. E. Gruszczyk -Kolczyńskiej.

Wszystkie grupy pracują z zestawem podręczników Nowej Ery skorelowanymi
z programem „Ku Dziecku”: 3- i 4- latki realizują zestaw „ Kolekcja przedszkolaka” zaś 5-latki „Szkoła coraz bliżej”. Rozwój intelektualny na miarę indywidualnych możliwości każdego Dziecka to istotny element pracy nauczycieli – wychowawców, jednak w wieku przedszkolnym bardzo ważne są rozwijające i twórcze zabawy, kreatywne myślenie, ruch na świeżym powietrzu i zajęcia gimnastyczne.
Te sfery rozwijają następujące zajęcia:

  • korektywa – 2 razy w tygodniu;
  • rytmika – 2 razy w tygodniu;
  • zajęcia teatralne - 1 raz w tygodniu;
  • zajęcia z języka hiszpańskiego - 1 raz w tygodniu;
  • psychorozwijanki - 1 raz w tygodniu (grupy Dzieci w wieku od 5 lat);
  • codzienne zabawy na placu zabaw.
28-07-13
Język angielski

Zaczynam przygodę z językiem angielskim. Dla mnie to coś zupełnie nowego, jak pierwsze zanurzenie małego paluszka w lodowatej wodzie. Duże zaskoczenie, niepewność, ale kiedy w końcu woda przestaje być taka lodowata i "taka mokra" – okazuje się, że to super zabawa. I choć nie umiem jeszcze dobrze pływać, ani płynnie mówić po angielsku, zaczynam zabawę od ukochanego 'taplania' się w wodzie. Tak dla zabawy... Just for fun!

Zanim skoczysz na głęboką wodę
W naszym przedszkolu nauczyciele języka angielskiego pracują w oparciu o metodę immersji językowej . Metoda ta polega na "zanurzeniu" w języku obcym. Dziecko ma możliwość obcowania z językiem angielskim w ciągu dnia.
W trosce o Dziecko, nauczyciele przeprowadzają ten proces stopniowo. Wsłuchują się w potrzeby każdego Przedszkolaka, uważnie obserwują reakcję na język obcy, badają, czy Dziecko jest gotowe, na pierwsze "zanurzenie". Biorą pod uwagę indywidualne  możliwości językowe, rozwój emocjonalny i społeczny Przedszkolaka.

Zapraszamy do zabawy
Przedszkole to wyjątkowe miejsce - to tutaj zabawa i nauka idą w parze. Zatem, każdego dnia, nasze Przedszkolaki mają możliwość uczestniczenia w grach i zabawach językowych. Nasi nauczyciele codziennie prowadzą zajęcia z języka angielskiego.
W grupie 2,5 oraz 3 latków zajęcia prowadzone są wyłącznie w języku obcym, natomiast w ciągu dnia, nauczyciel anglojęzyczny dostosowuje częstotliwość komunikatów w języku angielskim do grupy. Na tym etapie budujemy poczucie bezpieczeństwa oraz relacje na linii Dziecko – nauczyciel. Stan ten średnio utrzymuje się przez pierwszy rok uczęszczania Dziecka do placówki. Jest to czas osłuchiwania się z językiem, reagowania, początkowo wyłącznie niewerbalnie, na pierwsze, proste komunikaty w języku obcym.
Wraz ze wzrostem Dzieci wzrasta częstotliwość posługiwania się językiem obcym w ciągu dnia
Od 4 latków wzwyż codzienne zajęcia z języka angielskiego prowadzone są wyłącznie w tym języku. Jest to dobry czas na wprowadzenie tzw. "immersji częściowej” (early partial immersion) . Pojawia się coraz więcej rutynowych zwrotów (routine activities) w ciągu dnia. Nauczyciel stopniowo zachęca i motywuje Dzieci do interakcji oraz przygotowuje do swobodnej komunikacji w języku angielskim.
W grupie 5 i 6-latków nauczyciele pracują w oparciu o "całkowitą immersję językową” (early total immersion) . Nauczyciel powoli przekazuje pałeczkę Przedszkolakowi, motywuje go do spontanicznych wypowiedzi w języku angielskim i pokazuje, że potrafi porozumiewać się w języku obcym, a tym samym ma moc sprawczą.
Warto również nadmienić, że wiedza, którą Dzieci przyswoiły na początkowym etapie edukacji przedszkolnej jest regularnie powtarzana oraz rozszerzana w każdym roku nauki. Zakres tematyczny pozostaje, jednak „rośnie” wraz z apetytem Dzieci na język angielski, zgodnie z założeniami spiralnego programu nauczania .

Kiedy nabieram wody w usta
Stephen Krashen, amerykański badacz i lingwista, zakłada istnienie tzw. "okresu ciszy"
Jest to czas w nauczaniu języka obcego, kiedy Dziecko nie chce podejmować jakichkolwiek interakcji w języku obcym.
"Absolutnie, nie należy zmuszać do wykorzystywania języka obcego. Dzieci w znakomitej większości przechodzą przez silent period i wówczas, mimo znajomości danego materiału, słówek, poleceń, nie wykazują chęci do ich produkcji. Nie należy egzekwować mówienia wbrew chęci Dzieci, bowiem takie postępowanie może przynieść efekt całkowicie odwrotny"
Okres ten trzeba respektować, zaakceptować i przeczekać. Dziecko samo zasygnalizuje swoją gotowość do dalszej zabawy językiem angielskim.

Trener, ratownik, kompan do zabawy – Mój nauczyciel
W naszej placówce nauczyciel anglojęzyczny jest lektorem języka obcego oraz wychowawcą. Jego zadaniem, oprócz nauczania języka obcego, jest sprawowanie pieczy nad bezpieczeństwem, rozwojem emocjonalnym i społecznym Dziecka. „Nauczyciel (…) musi kształtować u Dzieci zachowania pożądane społecznie – uczyć rozwiązywania konfliktów z rówieśnikami, czy pomóc w kształtowaniu systemu wartości każdego dziecka.” 
Dopiero po osiągnięciu społecznej gotowości Dziecka do funkcjonowania w grupie, nauczyciel języka angielskiego stopniowo wprowadza w życie Dziecka język obcy. Tworzy przyjazne środowisko do nauki języka angielskiego poprzez zabawę oraz skupia się na motywacji, gdyż zgodnie z założeniami Hanny Komorowskiej „(…) sposób pracy z małymi dziećmi jest ważniejszy niż jej wymierny efekt, gdyż motywacja do pracy jako fundament dalszej wieloletniej pracy jest w tej grupie wieku ważniejsza niż wymierne efekty językowe” .

Miejsce na podium
Nasi absolwenci zdają egzaminy wstępne z języka angielskiego do szkół podstawowych. Wiemy, że niektórzy Wychowankowie naszego przedszkola, po rozpoczęciu nauki w szkole podstawowej, uczęszczają na lekcje języka angielskiego z drugoklasistami. Po prostu złapali bakcyla i okazało się, że języki obce wcale nie są im obce.
Dzieci chętnie angażują się w zabawy językowe. Mają rozbudzoną ciekawość językową.
Posiadają umiejętność rozumienia nowego, nieznanego komunikatu językowego, bazując na szerszym kontekście sytuacyjnym. Potrafią porozumiewać się w języku angielskim, wypowiadają się pełnymi zdaniami.
Nasi podopieczni chętnie uczą się języków obcych - sprawia im to frajdę!

28-07-13
Zajęcia dodatkowe

Proponowane zajęcia dodatkowe:

  • basen,
  • tenis,
  • taniec,
  • judo,
  • plastyka,
  • Mini Master Szef,
  • balet.


Jesteśmy otwarci na Państwa oczekiwania i sugestie.

Zajęcia dodatkowe organizowane przez przedszkole w ramach czesnego:

  • Zajęcia teatralne,
  • Zajęcia rytmiczne,
  • Spotkania z literaturą dziecięcą,
  • Spotkania z muzyką,
  • Warsztaty psychoedukacyjne - prowadzone przez p. Weronikę Dzierżwa,
  • Przyjaciele Zippiego - warsztaty organizowane przez p. Mariannę Szybką.
28-07-13
Czego potrzebują dzieci w obecnej sytuacji (koronawirus w Polsce)? 4 zasady jak wspierać dzieci:
1) Dziecko potrzebuje oparcia w spokojnych rodzicach. Na poziomie emocjonalnym dzieci “magicznie” wyczuwają napięcie u swoich opiekunów. To Ty jako rodzic jesteś dla dziecka pierwszym źródłem wiedzy o świecie - “mama się boi, czyli jest powód, bym się bał”. Równocześnie masz prawo do strachu! Jeśli czujesz jednak, że przejmuje on nad Tobą kontrolę, poszukaj wsparcia - wśród rodziny, przyjaciół, specjalistów. Znajdź chwilę, by zrobić coś, co zazwyczaj reguluje Twoje emocje: muzyka, ćwiczenia, kąpiel? Zadbaj o siebie. Spokojny rodzic = spokojne dziecko. 2) Porozmawiaj z dzieckiem otwarcie o bieżącej sytuacji w kraju, nawet jeśli o to nie pyta. Być może trudno mu wyrazić swoje niepokoje lub sformułować pytania. Nie udawaj, że nic się nie dzieje. Dzieci widzą i czują (patrz - punkt 1). Mów prosto i spokojnie. Małym dzieciom wystarczy komunikat: “ostatnio dużo ludzi choruje i mama z tatą trochę się tym martwią. Jesteśmy dorośli, wiemy, jak zadbać o ciebie i o siebie. Panujemy nad sytuacją.” 3) Kontroluj, w jaki sposób rozmawiasz przy dziecku o sytuacji z innymi dorosłymi. Pewnie miałaś już okazję przekonać się, że dzieci słuchają nawet wtedy, gdy wydają się być zatopione w zabawie ;) Dziecko może błędnie zrozumieć to, co usłyszy i się tego przestraszyć. Pół biedy, jeśli się tymi obawami podzieli i będziesz je mogła rozwiać. 4) Zadbaj o stałe punkty dnia (posiłek, czas na gry planszowe, wspólne tańce). Dadzą one dziecku poczucie przewidywalności i bezpieczeństwa. Konsekwencja zamknięcia placówek to również radykalna zmiana w rytmie dnia dziecka i całej rodziny. Spróbuj zachować wszystkie możliwe w tej sytuacji rytuały, które do tej pory towarzyszyły Waszej codzienności. Uśmiechajcie się, śpiewajcie, gotujcie wspólnie, przytulajcie się - bądźcie razem!   Weronika Dzierżawa - Nalewajska, psycholog dziecięcy, psychoterapeutka
24-03-20
Przedszkole LIMONKA Mistrzem Nowoczesnej Edukacji! Jesteśmy numer 1 w Polsce!
Z dumą i radością informujemy, że Przedszkole Językowe Limonka w Warszawie Wesołej zdobyło główną nagrodę w I Ogólnopolskim Konkursie o „LAUR Mistrza Nowoczesnej Edukacji”.  W pierwszej kolejności zostaliśmy nagrodzeni nagrodą główną – Innowacyjne Przedszkole 2017/2018 – i otrzymaliśmy I miejsce w województwie mazowieckim, następnie przyznano nam I miejsce w skali całego kraju – Laur Mistrza Nowoczesnej Edukacji Przedszkole Przyjazne Technologiom XXI wieku – tę nagrodę otrzymała tylko jedna placówka w Polsce – Przedszkole Limonka! Ten prestiżowy konkurs objęty jest honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej. W lipcu 2017 roku w pierwszym etapie konkursu Przedszkole Limonka wytypowane zostało przez Mazowieckie Kuratorium Oświaty, jako przedstawiciel województwa mazowieckiego. W dniu 26 października zaproszono placówkę do udziału w finale konkursu, co stanowiło przyznanie nominacji do nagrody w kategorii Innowacyjne Przedszkole 2017/2018. Już sama nominacja stanowiła duży sukces przedszkola Limonka! W sumie nominowane zostały 83 placówki z całej Polski w czterech kategoriach: przedszkole lub inna forma edukacji przedszkolnej – 16 nominacji, szkoła podstawowa – 31 nominacji, gimnazjum lub liceum – 23 nominacje i technikum lub szkoła zawodowa – 13 nominacji. Konkurs zakładał, że nominowane placówki powinny wyróżniać się nie tylko wykorzystywaniem nowych rozwiązań technologicznych, innowacyjnych metod i programów nauczania, ale również stylem uczenia i wychowania stosowanym przez Nauczycieli, którzy inspirują Dzieci do kreatywności oraz rozwijania swoich pasji i zainteresowań. Są to wyróżnienia, w których ważne jest nie tylko docenienie samego wykorzystywania nowoczesnych technologii w procesie uczenia się i nauczania, ale przede wszystkim zrozumienie nowych realiów cywilizacyjnych, w których najważniejsze jest postawienie na twórczy aspekt edukacji i mądre wykorzystanie współczesnych mediów i narzędzi technologicznych. Trzyetapowy konkurs został rozstrzygnięty 24 listopada podczas II Europejskiego Forum Nowych Technologii i Innowacji w Edukacji i Nauce oraz II Salonu Technologii i Wyposażenia dla Edukacji. Kapituła konkursowa, której przewodniczył prof. UJK dr hab. Sławomir Koziej, najpierw nagrodziła finalistów (nominowanych), a następnie przyznała nagrodę Wojewódzkim Mistrzom Nowoczesnej Edukacji oraz  wręczone zostały wyróżnienia. Na zakończenie gali przyznane zostały cztery główne ogólnopolskie nagrody specjalne LAUR Mistrza Nowoczesnej Edukacji – „Przedszkole Przyjazne Technologiom XXI wieku” – 1 nagroda dla Przedszkola Limonka oraz „Szkoła Przyjazna Technologiom XXI wieku” – 3 nagrody dla każdej z pozostałych kategorii. W tym miejscu, warto podkreślić, że nie zdobylibyśmy tej nagrody, gdyby nie praca całego zespołu ludzi, którzy na co dzień oddają całe swoje serce pracy z Dziećmi oraz współpraca i zaangażowanie Rodziców, którzy powierzają nam swoje Dzieci. DZIĘKUJEMY!!!
29-11-17
Zapisy 2017/2018
Rozpoczęliśmy rekrutację do nowych grup 2-latków (rocznik 2015)  i 3-latków (rocznik 2014). Jeżeli są Państwo zainteresowani zapisaniem Dziecka do przedszkola, to zachęcamy do kontaktu.   Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.30 - 18.00. Rekrutacja do grup przedszkolnych prowadzona jest przez cały rok kalendarzowy. Jeśli w wybranej grupie są wolne miejsca, to Dziecko może dołączyć do niej w dogodnej dla Państwa chwili. Rekrutacje do nowotworzonych grup, które rozpoczną pracę we wrześniu – rozpoczynamy na początku roku kalendarzowego. Aby zapisać dziecko do przedszkola Limonka należy: Przesłać wypełnioną kartę zgłoszeniową. Podpisać umowę cywilnoprawną. Złożyć wypełnioną kartę informacyjną Dziecka. Wpłacić wpisowe.   Liczba miejsc – z troski o komfort Dzieci i Rodziców – jest ograniczona. O przyjęciach decyduje kolejność zgłoszeń. Przedszkole zapewnia opiekę i edukację Dzieciom w wieku od 2 do 6 roku życia.
27-02-17