napisz do nas :)

Przedszkole Limonka
05- 075 Warszawa | Wesoła
ul. Warszawska 57 (róg Brata Alberta), tel. 22 760 06 45

nowości!
Wycieczka do Nadleśnictwa Celestynów
W dniu 31 października 2017r. najstarsze grupy wczesnym rankiem, bo o godz. 7.30 wyruszyły autokarem do Ośrodka Edukacji Leśnej w Celestynowie. Pięknie położony budynek w środku lasu mieści w sobie wiele ciekawostek i tam właśnie spędziliśmy kilka godzin. Silny wiatr, który tego dnia mocno wiał  uniemożliwił nam wędrowanie po jesiennym lesie. Jednak leśnicy są przygotowani na takie okoliczności i wewnątrz dużego budynku znajdują się sale z makietami lub aranżacją fragmentu lasu i jego mieszkańców.  Dzięki temu nasze grupy mogły zobaczyć las i jego mieszkańców w naturalnych wielkościach. Zwierzęta, ptaki, o których opowiadał nam Pan Kuba podziwialiśmy z bliska. Mogliśmy zobaczyć też makiety, które obrazowały prace wykonywane w lesie oraz dotknąć futer zwierząt. Zwieńczeniem naszego pobytu w Centrum Edukacji było wykonanie jesiennego bukietu z liści zebranych w lesie. Oczywiście prace przywieźliśmy do przedszkola. Po takim wyjeździe obiad smakował wyśmienicie.
10-11-17
781 424 452
youtube
facebook
Założenia programowe

Pracę naszego przedszkola opieramy na pedagogice humanistycznej, w której  Dziecko jest podmiotem oddziaływań wychowawczo-dydaktycznych. Jednocześnie jest przygotowywane do życia nie tylko poprzez wiedzę, ale przede wszystkim poprzez mądrość.

Chcemy dać Dziecku podstawy, które przygotują Je do samodzielnego, aktywnego i świadomego życia w otaczającym świecie.

Okres edukacji przedszkolnej Dziecka jest  bardzo ważnym etapem rozwoju młodego człowieka, gdyż przygotowuje go do dalszej nauki. Nauki nie tylko w systemie szkolnym, ale przede wszystkim w nieustannie zmieniających się warunkach współczesnego świata. Dlatego tak ważne jest wyposażenie Dziecka w niezbędne umiejętności:

  • Samodzielnego myślenia;
  • Zaangażowania w to, co robią;
  • Kończenia rozpoczętej pracy;
  • Komunikacji w grupie;
  • Współdziałania z innymi.


Dzięki powyższym umiejętnościom nasi Podopieczni:

  • Znają swoje prawa i respektują prawa innych;
  • Stają się niezależni;
  • Zdobywają przekonanie, że są zdolni uczyć się nowych rzeczy, opanowywać nowe umiejętności;
  • Potrafią rozwiązywać problemy;
  • Uczą się działania bez przemocy;
  • Potrafią przewodzić w grupie, ale też być częścią zespołu.


Naszym celem jest dostrzeżenie w każdym Dziecku Jego potencjału (w innych teoriach pedagogicznych nazywanego - talentami) i rozwinięcie go w maksymalnym stopniu z uwzględnieniem obszarów intelektualnego, emocjonalnego i ruchowego. Dlatego też oprócz realizacji „Podstawy programowej wychowania przedszkolnego” zapewniamy zajęcia z rytmiki, korektywy, zabawy na świeżym powietrzu na pięknym placu zabaw, opiekę psychologiczną, logopedyczną oraz terapeuty Integracji Sensorycznej.

Stymulowanie wszechstronnego  rozwoju każdego Dziecka to zadanie specjalistów - nauczycieli. Każdą grupą opiekuje się dwóch nauczycieli-wychowawców, z których jeden dba o poszerzoną edukację w zakresie podstawy programowej zatwierdzonej przez MEN, zaś drugi rozwija kompetencje językowe w zakresie języka angielskiego. Nauka języka angielskiego polega na codziennym, ciągłym kontakcie dziecka z żywym językiem. Program jest tworzony indywidualnie dla każdej grupy wiekowej.

W pracy dydaktyczno-wychowawczej duży nacisk kładziony jest na indywidualny rozwój Dziecka – wspieranie Jego potencjału i rozwijanie Jego szczególnych talentów bazując na osiągnięciach nowoczesnej technologii i nowoczesnych metodach nauczania. Poznawanie świata i otaczającej rzeczywistości odbywa się poprzez uczestnictwo między innymi w spektaklach teatralnych, spotkaniach z muzyką, wycieczkach, spotkaniach z nauką.

Współczesny świat to zderzenie różnorodnych kultur, narodowości. W naszym programie nie może zabraknąć edukacji międzykulturowej, otwartości na „inność”, a więc wprowadzanie w świat tolerancji i szacunku do innego człowieka.

Współpraca z Rodzicami to istotny element pracy naszej placówki. W realizacji naszych zadań liczymy na pomoc i wsparcie z Państwa strony poprzez udział w spotkaniach organizowanych dla rodziców, ale i w różnorodnych akcjach, uroczystościach na terenie przedszkola oraz w prowadzeniu specjalnych zajęć dla naszych Milusińskich. Wszyscy doskonale wiemy, że dla każdego Dziecka to  Mama i Tata są najważniejszymi osobami i to właśnie  postawa, przykład  Rodziców tak naprawdę jest dla Niego wzorem do naśladowania.

Nasza placówka zaś zapewnia Dzieciom bezpieczeństwo oraz profesjonalną opiekę i edukację na najwyższym poziomie.

Dyrektor Przedszkola Limonka

Marianna Szybka

Zapisy 2017/2018
Rozpoczęliśmy rekrutację do nowych grup 2-latków (rocznik 2015)  i 3-latków (rocznik 2014). Jeżeli są Państwo zainteresowani zapisaniem Dziecka do przedszkola, to zachęcamy do kontaktu.   Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.30 - 18.00. Rekrutacja do grup przedszkolnych prowadzona jest przez cały rok kalendarzowy. Jeśli w wybranej grupie są wolne miejsca, to Dziecko może dołączyć do niej w dogodnej dla Państwa chwili. Rekrutacje do nowotworzonych grup, które rozpoczną pracę we wrześniu – rozpoczynamy na początku roku kalendarzowego. Aby zapisać dziecko do przedszkola Limonka należy: Przesłać wypełnioną kartę zgłoszeniową. Podpisać umowę cywilnoprawną. Złożyć wypełnioną kartę informacyjną Dziecka. Wpłacić wpisowe.   Liczba miejsc – z troski o komfort Dzieci i Rodziców – jest ograniczona. O przyjęciach decyduje kolejność zgłoszeń. Przedszkole zapewnia opiekę i edukację Dzieciom w wieku od 2 do 6 roku życia.
27-02-17
Konkurs dyniowy na Halloween
02 listopada zakończył się konkurs na  najoryginalniejszy i najpiękniejszy lampion z dyni. Dziękujemy bardzo za zaangażowanie i olbrzymi wkład pracy, jaki Państwo włożyli w przygotowanie tych wszystkich wspaniałych prac. Zliczyliśmy wszystkie głosy i zaszczytne pierwsze miejsce zajął lampion z numerem 10 wykonany przez Jasia W. z grupy Wisienki, drugie miejsce zajął lampion z numerem 35, który przygotował  Jaś I. z grupy Morelek, a trzecie miejsce zajął „Olaf” wykonany przez dwóch barci Przemka P. (Morele) i Tomka P. (Maliny). Nagrodą za te miejsca jest podwójny bilet na spektakl w Teatrze Wielkim Operze Narodowej „DZIADEK DO ORZECHÓW I KRÓL MYSZY”, który oczaruje zwycięzców tuż przed Świętami Bożego Narodzenia. Po burzliwych obradach postanowiliśmy wyróżnić kolejne prace (podana kolejność nie ma znaczenia): Nr. 8 – „Gru i Minionki” (Franek Rz. – Mandarynki) Nr. 46 – „Minionek” (Jaś M. – Maliny) Nr. 23 – „Muchomorek” (Asia W. i Roksana W. – Cytryny i Wisienki) Nr. 2 – „Kubuś” (Julia P. i Kubuś P. – Wisienki i Maliny) Nr. 12 – „Poppy” (Zuzia P. – Morele) Nagrodą za wyróżnienia jest podwójny bilet do teatru Kamienica na spektakl „Imieniny Św. Mikołaja”. Jeszcze raz podkreślamy, że absolutnie wszystkie lampiony były niezwykłe i przepiękne!   GALERIA
09-11-17
Wizyta na Zamku Królewskim
W dniu 24 października Dzieci z grupy Ananasy i Poziomki udały się do Zamku Królewskiego w Warszawie, gdzie wzięły udział w lekcji muzealnej i warsztatach. Poziomki spotkały się z królem i jego świtą. Dzieci wcieliły się w rolę dworzan, którzy zmierzyli się z różnego rodzaju zadaniami. Kucharz odgadywał owoce i warzywa namalowane na obrazie. Klucznik nazywał przedmioty kryjące się w zaczarowanym worku. Strzelcy sprawdzali swoją celność rzucając piłeczkami. Cukiernik rozwiązywał zagadki o smakołykach. Ananasy przeniosły się w czasy króla Stanisława Augusta, aby poznać tajemnicę królewskich bibelotów, czyli drobiazgów z królewskiej kieszeni. Zadanie było utrudnione, a za wskazówkę służyła tylko mapa z planem zamku i miejscem ukrytej wskazówki. Za każde prawidłowo wykonane zadanie Dzieci otrzymywały klucz. Po zdobyciu pęku kluczy odkryliśmy wszystkie zagadki i poznaliśmy królewskie bibeloty: zegarek, lunetę, lak do pieczęci, wykałaczki, perfumy, królewską miniaturę,  cukierki dla napotkanych dzieci itp. Na zakończenie spotkania wykonaliśmy wizytówkę króla, ozdabiając ją według własnego pomysłu. Zajęcia w zamku były wspaniałą okazją do spaceru po królewskich komnatach, poznania typowego dnia króla, towarzyszących mu ludzi i przedmiotów z najbliższego otoczenia.
09-11-17