napisz do nas :)

Przedszkole Limonka
05- 075 Warszawa | Wesoła
ul. Warszawska 57 (róg Brata Alberta), tel. 22 760 06 45

nowości!
Święta Bożego Narodzenia na świecie.
Nasze przedszkole od roku współpracuje z podróżnikiem Panem Robertem Maciągiem. Wakacyjnie „podróżowaliśmy”  przez różne kontynenty. W grudniu zaś poprosiliśmy Pana Roberta, aby opowiedział naszym Dzieciom o Świętach Bożego Narodzenia w różnych krajach świata. Pan Robert – jak zawsze – przywiózł do nas prezentację multimedialną, ale też i materiały plastyczne, z których Dzieci zrobiły oryginalne, afrykańskie ozdoby świąteczne. Dowiedzieliśmy się, że na Islandii  świąteczne prezenty grzecznym dzieciom  przynosi kot; i wcale nie są to zabawki tylko ubrania. Poznaliśmy Dziadka Mroza i Śnieżynkę, którzy w Rosji obdarowują dzieci prezentami. Meksykański zwyczaj jest ściśle związany z narodzinami Jezusa;  aktorzy – wzorem Świętej Rodziny – wędrują przez osadę i szukają miejsca dla narodzin Dzieciątka.  W wyznaczonym domu, gdzie zatrzyma się orszak wszyscy cieszą się i wspólnie świętują. Pan Robert pokazał nam również afrykańskie świętowanie Bożego Narodzenia. W Etiopii  wszyscy ubierają się tego dnia na biało i gromadzą  wokół świątyni wykutej w skale w kształcie krzyża. Limonkowe Dzieci miały okazję zobaczyć, jak świętuje się Boże Narodzenie w różnych zakątkach świata. Niezależnie od miejsca na Ziemi  są to święta obdarowywania prezentami i radości oraz wspólnej zabawy, a największym darem jakim możemy obdarować w ten szczególny czas, to dar naszego serca J
18-12-17
„Bajko gdzie jesteś”
Bajko, gdzie jesteś? to muzyczna baśń operowa, na którą zostały zaproszone Dzieci z grup: Poziomek, Ananasów i Wisienek do Teatru Wielkiego Opery Narodowej 27 listopada. Tytułowe poszukiwanie bajki jest głównym tematem spektaklu, w którym dziecięca pomysłowość i bezmiar wyobraźni pomaga dorosłym w odnalezieniu radości życia, szczypty magii i czarów w codzienności. Postacie takie, jak rycerze, księżniczki i smoki znane są szerokiej publiczności z wielu opowiadań i legend. Zobaczyliśmy je również w spektaklu Bajko, gdzie jesteś? lecz w nieco innej roli. Paradoks Rycerza, który był nieśmiały, łagodnego smoka, sióstr księżniczek — Smuteczki i Brzydulki, a także złodziei, którzy zwrócili znalezione zguby i nie potrafili kłamać, okazał się bardzo interesujący dla naszych przedszkolaków. Opowieść o poszukiwaniu bajki miała też drugą, nieco poważniejszą twarz. Poruszony został tu problem akceptacji, inności, szacunku do drugiego człowieka, a także zwrócona została uwaga na mądrość Dziecka płynąca z serca i prostoty. Dziecko szuka potwierdzeń rzeczywistości w bajkowym świecie, a my razem z nim szukamy bajkowego świata w dzisiejszym szybkim i niesprzyjającym głębszej refleksji życiu.
18-12-17
781 424 452
youtube
facebook
Język angielski

Zaczynam przygodę z językiem angielskim. Dla mnie to coś zupełnie nowego, jak pierwsze zanurzenie małego paluszka w lodowatej wodzie. Duże zaskoczenie, niepewność, ale kiedy w końcu woda przestaje być taka lodowata i "taka mokra" – okazuje się, że to super zabawa. I choć nie umiem jeszcze dobrze pływać, ani płynnie mówić po angielsku, zaczynam zabawę od ukochanego 'taplania' się w wodzie. Tak dla zabawy... Just for fun!

Zanim skoczysz na głęboką wodę
W naszym przedszkolu nauczyciele języka angielskiego pracują w oparciu o metodę immersji językowej . Metoda ta polega na "zanurzeniu" w języku obcym. Dziecko ma możliwość obcowania z językiem angielskim w ciągu dnia.
W trosce o Dziecko, nauczyciele przeprowadzają ten proces stopniowo. Wsłuchują się w potrzeby każdego Przedszkolaka, uważnie obserwują reakcję na język obcy, badają, czy Dziecko jest gotowe, na pierwsze "zanurzenie". Biorą pod uwagę indywidualne  możliwości językowe, rozwój emocjonalny i społeczny Przedszkolaka.

Zapraszamy do zabawy
Przedszkole to wyjątkowe miejsce - to tutaj zabawa i nauka idą w parze. Zatem, każdego dnia, nasze Przedszkolaki mają możliwość uczestniczenia w grach i zabawach językowych. Nasi nauczyciele codziennie prowadzą zajęcia z języka angielskiego.
W grupie 2,5 oraz 3 latków zajęcia prowadzone są wyłącznie w języku obcym, natomiast w ciągu dnia, nauczyciel anglojęzyczny dostosowuje częstotliwość komunikatów w języku angielskim do grupy. Na tym etapie budujemy poczucie bezpieczeństwa oraz relacje na linii Dziecko – nauczyciel. Stan ten średnio utrzymuje się przez pierwszy rok uczęszczania Dziecka do placówki. Jest to czas osłuchiwania się z językiem, reagowania, początkowo wyłącznie niewerbalnie, na pierwsze, proste komunikaty w języku obcym.
Wraz ze wzrostem Dzieci wzrasta częstotliwość posługiwania się językiem obcym w ciągu dnia
Od 4 latków wzwyż codzienne zajęcia z języka angielskiego prowadzone są wyłącznie w tym języku. Jest to dobry czas na wprowadzenie tzw. "immersji częściowej” (early partial immersion) . Pojawia się coraz więcej rutynowych zwrotów (routine activities) w ciągu dnia. Nauczyciel stopniowo zachęca i motywuje Dzieci do interakcji oraz przygotowuje do swobodnej komunikacji w języku angielskim.
W grupie 5 i 6-latków nauczyciele pracują w oparciu o "całkowitą immersję językową” (early total immersion) . Nauczyciel powoli przekazuje pałeczkę Przedszkolakowi, motywuje go do spontanicznych wypowiedzi w języku angielskim i pokazuje, że potrafi porozumiewać się w języku obcym, a tym samym ma moc sprawczą.
Warto również nadmienić, że wiedza, którą Dzieci przyswoiły na początkowym etapie edukacji przedszkolnej jest regularnie powtarzana oraz rozszerzana w każdym roku nauki. Zakres tematyczny pozostaje, jednak „rośnie” wraz z apetytem Dzieci na język angielski, zgodnie z założeniami spiralnego programu nauczania .

Kiedy nabieram wody w usta
Stephen Krashen, amerykański badacz i lingwista, zakłada istnienie tzw. "okresu ciszy"
Jest to czas w nauczaniu języka obcego, kiedy Dziecko nie chce podejmować jakichkolwiek interakcji w języku obcym.
"Absolutnie, nie należy zmuszać do wykorzystywania języka obcego. Dzieci w znakomitej większości przechodzą przez silent period i wówczas, mimo znajomości danego materiału, słówek, poleceń, nie wykazują chęci do ich produkcji. Nie należy egzekwować mówienia wbrew chęci Dzieci, bowiem takie postępowanie może przynieść efekt całkowicie odwrotny"
Okres ten trzeba respektować, zaakceptować i przeczekać. Dziecko samo zasygnalizuje swoją gotowość do dalszej zabawy językiem angielskim.

Trener, ratownik, kompan do zabawy – Mój nauczyciel
W naszej placówce nauczyciel anglojęzyczny jest lektorem języka obcego oraz wychowawcą. Jego zadaniem, oprócz nauczania języka obcego, jest sprawowanie pieczy nad bezpieczeństwem, rozwojem emocjonalnym i społecznym Dziecka. „Nauczyciel (…) musi kształtować u Dzieci zachowania pożądane społecznie – uczyć rozwiązywania konfliktów z rówieśnikami, czy pomóc w kształtowaniu systemu wartości każdego dziecka.” 
Dopiero po osiągnięciu społecznej gotowości Dziecka do funkcjonowania w grupie, nauczyciel języka angielskiego stopniowo wprowadza w życie Dziecka język obcy. Tworzy przyjazne środowisko do nauki języka angielskiego poprzez zabawę oraz skupia się na motywacji, gdyż zgodnie z założeniami Hanny Komorowskiej „(…) sposób pracy z małymi dziećmi jest ważniejszy niż jej wymierny efekt, gdyż motywacja do pracy jako fundament dalszej wieloletniej pracy jest w tej grupie wieku ważniejsza niż wymierne efekty językowe” .

Miejsce na podium
Nasi absolwenci zdają egzaminy wstępne z języka angielskiego do szkół podstawowych. Wiemy, że niektórzy Wychowankowie naszego przedszkola, po rozpoczęciu nauki w szkole podstawowej, uczęszczają na lekcje języka angielskiego z drugoklasistami. Po prostu złapali bakcyla i okazało się, że języki obce wcale nie są im obce.
Dzieci chętnie angażują się w zabawy językowe. Mają rozbudzoną ciekawość językową.
Posiadają umiejętność rozumienia nowego, nieznanego komunikatu językowego, bazując na szerszym kontekście sytuacyjnym. Potrafią porozumiewać się w języku angielskim, wypowiadają się pełnymi zdaniami.
Nasi podopieczni chętnie uczą się języków obcych - sprawia im to frajdę!

Przedszkole LIMONKA Mistrzem Nowoczesnej Edukacji! Jesteśmy numer 1 w Polsce!
Z dumą i radością informujemy, że Przedszkole Językowe Limonka w Warszawie Wesołej zdobyło główną nagrodę w I Ogólnopolskim Konkursie o „LAUR Mistrza Nowoczesnej Edukacji”.  W pierwszej kolejności zostaliśmy nagrodzeni nagrodą główną – Innowacyjne Przedszkole 2017/2018 – i otrzymaliśmy I miejsce w województwie mazowieckim, następnie przyznano nam I miejsce w skali całego kraju – Laur Mistrza Nowoczesnej Edukacji Przedszkole Przyjazne Technologiom XXI wieku – tę nagrodę otrzymała tylko jedna placówka w Polsce – Przedszkole Limonka! Ten prestiżowy konkurs objęty jest honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej. W lipcu 2017 roku w pierwszym etapie konkursu Przedszkole Limonka wytypowane zostało przez Mazowieckie Kuratorium Oświaty, jako przedstawiciel województwa mazowieckiego. W dniu 26 października zaproszono placówkę do udziału w finale konkursu, co stanowiło przyznanie nominacji do nagrody w kategorii Innowacyjne Przedszkole 2017/2018. Już sama nominacja stanowiła duży sukces przedszkola Limonka! W sumie nominowane zostały 83 placówki z całej Polski w czterech kategoriach: przedszkole lub inna forma edukacji przedszkolnej – 16 nominacji, szkoła podstawowa – 31 nominacji, gimnazjum lub liceum – 23 nominacje i technikum lub szkoła zawodowa – 13 nominacji. Konkurs zakładał, że nominowane placówki powinny wyróżniać się nie tylko wykorzystywaniem nowych rozwiązań technologicznych, innowacyjnych metod i programów nauczania, ale również stylem uczenia i wychowania stosowanym przez Nauczycieli, którzy inspirują Dzieci do kreatywności oraz rozwijania swoich pasji i zainteresowań. Są to wyróżnienia, w których ważne jest nie tylko docenienie samego wykorzystywania nowoczesnych technologii w procesie uczenia się i nauczania, ale przede wszystkim zrozumienie nowych realiów cywilizacyjnych, w których najważniejsze jest postawienie na twórczy aspekt edukacji i mądre wykorzystanie współczesnych mediów i narzędzi technologicznych. Trzyetapowy konkurs został rozstrzygnięty 24 listopada podczas II Europejskiego Forum Nowych Technologii i Innowacji w Edukacji i Nauce oraz II Salonu Technologii i Wyposażenia dla Edukacji. Kapituła konkursowa, której przewodniczył prof. UJK dr hab. Sławomir Koziej, najpierw nagrodziła finalistów (nominowanych), a następnie przyznała nagrodę Wojewódzkim Mistrzom Nowoczesnej Edukacji oraz  wręczone zostały wyróżnienia. Na zakończenie gali przyznane zostały cztery główne ogólnopolskie nagrody specjalne LAUR Mistrza Nowoczesnej Edukacji – „Przedszkole Przyjazne Technologiom XXI wieku” – 1 nagroda dla Przedszkola Limonka oraz „Szkoła Przyjazna Technologiom XXI wieku” – 3 nagrody dla każdej z pozostałych kategorii. W tym miejscu, warto podkreślić, że nie zdobylibyśmy tej nagrody, gdyby nie praca całego zespołu ludzi, którzy na co dzień oddają całe swoje serce pracy z Dziećmi oraz współpraca i zaangażowanie Rodziców, którzy powierzają nam swoje Dzieci. DZIĘKUJEMY!!!
29-11-17
Zapisy 2017/2018
Rozpoczęliśmy rekrutację do nowych grup 2-latków (rocznik 2015)  i 3-latków (rocznik 2014). Jeżeli są Państwo zainteresowani zapisaniem Dziecka do przedszkola, to zachęcamy do kontaktu.   Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.30 - 18.00. Rekrutacja do grup przedszkolnych prowadzona jest przez cały rok kalendarzowy. Jeśli w wybranej grupie są wolne miejsca, to Dziecko może dołączyć do niej w dogodnej dla Państwa chwili. Rekrutacje do nowotworzonych grup, które rozpoczną pracę we wrześniu – rozpoczynamy na początku roku kalendarzowego. Aby zapisać dziecko do przedszkola Limonka należy: Przesłać wypełnioną kartę zgłoszeniową. Podpisać umowę cywilnoprawną. Złożyć wypełnioną kartę informacyjną Dziecka. Wpłacić wpisowe.   Liczba miejsc – z troski o komfort Dzieci i Rodziców – jest ograniczona. O przyjęciach decyduje kolejność zgłoszeń. Przedszkole zapewnia opiekę i edukację Dzieciom w wieku od 2 do 6 roku życia.
27-02-17
Grudniowy koncert
4 grudnia w naszym przedszkolu gościliśmy grupę Pro Arte z koncertem pod wdzięcznym tytułem: „Choinka, jabłuszka i zapach piernika”. Muzycy wprowadzili nas w radosny, świąteczny nastrój, zapraszając nas do wspólnego kolędowania i śpiewania pastorałek. Gościem specjalnym była aktorka - pani Patrycja, która wystąpiła w roli solistki i przybliżyła Dzieciom swój zawód, wcielając się w różne role, zadaniem widzów było odgadnąć prezentowaną postać. Muzycy opowiedzieli nam o tradycji kolędowania i wystawiania jasełek. Dzieci miały doskonałą okazję przebrać się za anioła, diabła, turonia czy gwiazdora. Wspólnie śpiewałyśmy kolędy: „Dzisiaj w Betlejem”, „Przybieżeli do Betlejem”. Wystukiwaliśmy rytm na instrumentach perkusyjnych do znanych Dzieciom pastorałek i piosenek o tematyce świątecznej, np. „Gore Gwiazda” w pięknym wykonaniu Pani Patrycji. Na zakończenie wszyscy życzyliśmy sobie Wesołych Świat, wielu prezentów pod choinką i szczęśliwego Nowego Roku.
18-12-17