napisz do nas :)

Przedszkole Limonka
05- 075 Warszawa | Wesoła
ul. Warszawska 57 (róg Brata Alberta), tel. 575 115 861

Klauzula informacyjna
Klauzula informacyjna

Wysyłając formularz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez administratora danych, tj. Przedszkole Limonka M. i P. Pakuła Sp. j. z siedzibą: ul. Warszawska 57, 05-075 Warszawa, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2018.1000 z dnia 2018.05.24) oraz zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, „RODO”). Dane osobowe podane w formularzu będą przetwarzane w celu skontaktowania się z administratorem danych osobowych i odpowiedzi na Państwa zgłoszenie zawarte w formularzu kontaktowym. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przesłania formularza. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych oraz ich poprawiania zgodnie z Polityką Prywatności oraz obowiązującymi przepisami prawa.
nowości!
Warsztaty – Trening Jedzenia
W kwietniu limonkowi Rodzice mieli okazję wziąć udział w apetycznych warsztatach zorganizowanych przez naszą Panią Psycholog. Od czego zacząć trening jedzenia? Rozważając trening jedzenia - czyli rozszerzanie repertuaru jedzonych przez dziecko potraw, powinniśmy zastanowić się jak bardzo jego wybiórczość pokarmowa przeszkadza mu w codziennym funkcjonowaniu. Kiedy warto zaakceptować fakt, że dziecko lubi tylko niektóre warzywa, nie je owoców, nie toleruje grudek? Podczas warsztatów na te i na wiele innych pytań rodzice znaleźli odpowiedź. Mamy nadzieję, że apetyczne warsztaty spodobały się Państwu, i że otworzą one cały cykl ciekawych warsztatów dla Rodziców, które systematycznie będziemy organizować w naszym przedszkolu.
21-05-22
Warsztaty Wielkanocne
Podczas Warsztatów Wielkanocnych Dzieci wraz z Rodzicami tworzyły wielkanocne wieńce – wianki, ozdabiały wielkanocne jajeczka, dekorowały koszyki, karty, stroiki oraz inne ozdoby, które przyozdobiły wielkanocny stół. Warsztaty Wielkanocne dają niepowtarzalną możliwość twórczego przygotowania do świąt Wielkiej Nocy i stworzenia dekoracji idealnej, kolorowej, niepowtarzalnej, pięknej, a przede wszystkim wykonanej według pomysłu Dzieci. Dziękujemy serdecznie Rodzicom za przybycie i aktywny udział w warsztatach.
21-05-22
781 424 452
youtube
Projekt friendly EMYS

PROJEKT JĘZYKOWY " A very friendly EMYS' world for preschoolers"

Robot Emys to cyfrowy przyjaciel dzieci, który w sposób natywny komunikuje się z nimi w języku angielskim, zachęca i motywuje do powtarzania słówek, a nawet całych wyrażeń. To interaktywna zabawka, która wygląda przesympatycznie, rusza głową, kręci się i mruga oczami, zamyka je i otwiera. Emys wydaje dźwięki, śpiewa, rozmawia i nagrywa to, co mówią dzieci. Emys odtwarza także piosenki i zaskakuje grami interaktywnymi. Dzięki wykorzystaniu Robota Emys wzmacniamy proces uczenia się wykorzystując nowoczesne technologie informacyjne i komunikacyjne. 

Robot Emys to interaktywny nauczyciel języka angielskiego. Może nauczyć dzieci liczebników , kolorów, nazw zwierząt, owoców, czasowników i piosenek. Wydaje polecenia  używa zwrotów, którymi chwali dzieci, co usprawnia rozumienie ze słuchu i komunikację. Weryfikuje przy pomocy obrazków przystawianych do jego kolorowego ekranu, czy dziecko zna poprawną odpowiedź. Pomaga dzieciom korygować się samodzielnie i samodzielnie szukać poprawnych odpowiedzi. W wyniku podjętych działań, w dziecku buduje się poczucie autonomii i poczucie sprawczości.

Emys używany jest w Przedszkolu Językowym Limonka we wszystkich grupach wiekowych i wpisany jest w tygodniowy, ramowy program pracy grup i każde dziecko ma możliwość pracy z robotem EMYS. Takie podejście wyrównuje szanse edukacyjne wszystkich dzieci w Przedszkolu Językowym Limonka, a także promuje równość i spójność edukacyjną we wszystkich grupach przedszkolnych. Wprowadzając robota EMYS naszym celem było nie tylko urozmaicenie zajęć i zapoznanie dzieci z nowoczesnymi technologiami informacyjnymi, ale przede wszystkim zapewnienie naszym dzieciom długofalowych efektów językowych.

Idea projektu dostępna jest dla społeczności przedszkolnej i lokalnej na stronie internetowej przedszkola. Robot Emys wypożyczany jest rodzicom i dzieciom, aby uczestnicy projektu – dzieci, mogły korzystać z robota, także poza przedszkolem.

Użyty program motywuje i zachęca dzieci do porozumiewania się w  języku angielskim, a interakcja z robotem, który wyraża swoje emocje, uczy cierpliwości i wytrwałości w doprowadzaniu zadań do końca, pomaga dzieciom dojrzewać społecznie i emocjonalnie, czyli wpisuje się w kolejny priorytet, tym razem krajowy – język a relacje międzyludzkie. Robot Emys naucza także wyrażania emocji. Jego twarz jest mimiczna, wyraża szczęście, smutek, strach, zaskoczenie, zawód, złość i znudzenie. Rozpoznawanie emocji i empatyczne reagowanie na zauważony stan wpływa na budowanie pozytywnych relacji międzyludzkich w przyszłości.

Wykorzystanie robota Emys, to także uwrażliwienie dzieci na język angielski i kulturę krajów anglojęzycznych, choćby z tego względu, że robot Emys obecny jest także podczas celebrowania takich eventów, jak Halloween czy Dzień Świętego Patryka.

Robot Emys pracuje z nauczycielem i całą grupą przedszkolną, ale doskonale sprawdza się także w pracy z uczniem indywidualnym. Dziecko może dostać konkretne zadanie do wykonania i przejść dany program współpracując z robotem EMYS samodzielnie. Zadaniem nauczyciela jest wtedy tylko monitorowanie procesu nauczania. Emysa włącza się i wyłącza za pomocą jednego przycisku. Robot mówi głośniej, gdy dotyka się jego prawą stronę głowy, a ciszej, gdy lewą. Dzięki wbudowanej kamerze bacznie obserwuje świat i potrafi utrzymać kontakt wzrokowy z dzieckiem, kiedy przedszkolak jest przy nim. Częścią zestawu są wielofunkcyjne pałeczki, które służą do wybierania odpowiedzi (tak/nie), talizman dzięki któremu robot Emys wybudzany jest ze snu, kostki z liczbami i kolorami – dzięki którym można wybrać numer gry, określić czas trwania aktywności, a nawet zdecydować  jakie będzie zakończenie programu. System motywacyjny Emysa, widoczny na ekranie będzie zachęcać dzieci do działania i motywować do nauki.

Nauczyciele języka angielskiego w Przedszkolu Językowym Limonka, stale podnoszą swoje kwalifikacje i doskonalą się w obszarze nauczania języka angielskiego najmłodszych dzieci. Wszyscy nauczyciele biorący udział w projekcie zostali przeszkoleni z zakresu obsługi robota Emys przez naszego Partnera, zapoznali się z setami (każdy set to 12 programów, które należy przepracować z uczniem). Każda lekcja oprócz gotowego setu przygotowanego przez Partnera Emys Polska, jest rozbudowana metodycznie według pomysłów nauczycieli z Przedszkola Językowego Limonka. Nauczyciele organizują potrzebne pomoce dydaktyczne – realne przedmioty, produkty spożywcze, ubrania, karty pracy, zabawy ruchowe.

Galeria: PROJEKT JĘZYKOWY " A very friendly EMYS' world for preschoolers"

 

Najnowsze informacje z życia przedszkola
Zapraszamy na naszą stronę na facebooku - znajdziecie tam Państwo aktualności dotyczące naszych przedszkolaków. https://www.facebook.com/PrzedszkoleLimonka
12-02-22
Czego potrzebują dzieci w obecnej sytuacji (koronawirus w Polsce)? 4 zasady jak wspierać dzieci:
1) Dziecko potrzebuje oparcia w spokojnych rodzicach. Na poziomie emocjonalnym dzieci “magicznie” wyczuwają napięcie u swoich opiekunów. To Ty jako rodzic jesteś dla dziecka pierwszym źródłem wiedzy o świecie - “mama się boi, czyli jest powód, bym się bał”. Równocześnie masz prawo do strachu! Jeśli czujesz jednak, że przejmuje on nad Tobą kontrolę, poszukaj wsparcia - wśród rodziny, przyjaciół, specjalistów. Znajdź chwilę, by zrobić coś, co zazwyczaj reguluje Twoje emocje: muzyka, ćwiczenia, kąpiel? Zadbaj o siebie. Spokojny rodzic = spokojne dziecko. 2) Porozmawiaj z dzieckiem otwarcie o bieżącej sytuacji w kraju, nawet jeśli o to nie pyta. Być może trudno mu wyrazić swoje niepokoje lub sformułować pytania. Nie udawaj, że nic się nie dzieje. Dzieci widzą i czują (patrz - punkt 1). Mów prosto i spokojnie. Małym dzieciom wystarczy komunikat: “ostatnio dużo ludzi choruje i mama z tatą trochę się tym martwią. Jesteśmy dorośli, wiemy, jak zadbać o ciebie i o siebie. Panujemy nad sytuacją.” 3) Kontroluj, w jaki sposób rozmawiasz przy dziecku o sytuacji z innymi dorosłymi. Pewnie miałaś już okazję przekonać się, że dzieci słuchają nawet wtedy, gdy wydają się być zatopione w zabawie ;) Dziecko może błędnie zrozumieć to, co usłyszy i się tego przestraszyć. Pół biedy, jeśli się tymi obawami podzieli i będziesz je mogła rozwiać. 4) Zadbaj o stałe punkty dnia (posiłek, czas na gry planszowe, wspólne tańce). Dadzą one dziecku poczucie przewidywalności i bezpieczeństwa. Konsekwencja zamknięcia placówek to również radykalna zmiana w rytmie dnia dziecka i całej rodziny. Spróbuj zachować wszystkie możliwe w tej sytuacji rytuały, które do tej pory towarzyszyły Waszej codzienności. Uśmiechajcie się, śpiewajcie, gotujcie wspólnie, przytulajcie się - bądźcie razem!   Weronika Dzierżawa - Nalewajska, psycholog dziecięcy, psychoterapeutka
24-03-20
Przedszkole LIMONKA Mistrzem Nowoczesnej Edukacji! Jesteśmy numer 1 w Polsce!
Z dumą i radością informujemy, że Przedszkole Językowe Limonka w Warszawie Wesołej zdobyło główną nagrodę w I Ogólnopolskim Konkursie o „LAUR Mistrza Nowoczesnej Edukacji”.  W pierwszej kolejności zostaliśmy nagrodzeni nagrodą główną – Innowacyjne Przedszkole 2017/2018 – i otrzymaliśmy I miejsce w województwie mazowieckim, następnie przyznano nam I miejsce w skali całego kraju – Laur Mistrza Nowoczesnej Edukacji Przedszkole Przyjazne Technologiom XXI wieku – tę nagrodę otrzymała tylko jedna placówka w Polsce – Przedszkole Limonka! Ten prestiżowy konkurs objęty jest honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej. W lipcu 2017 roku w pierwszym etapie konkursu Przedszkole Limonka wytypowane zostało przez Mazowieckie Kuratorium Oświaty, jako przedstawiciel województwa mazowieckiego. W dniu 26 października zaproszono placówkę do udziału w finale konkursu, co stanowiło przyznanie nominacji do nagrody w kategorii Innowacyjne Przedszkole 2017/2018. Już sama nominacja stanowiła duży sukces przedszkola Limonka! W sumie nominowane zostały 83 placówki z całej Polski w czterech kategoriach: przedszkole lub inna forma edukacji przedszkolnej – 16 nominacji, szkoła podstawowa – 31 nominacji, gimnazjum lub liceum – 23 nominacje i technikum lub szkoła zawodowa – 13 nominacji. Konkurs zakładał, że nominowane placówki powinny wyróżniać się nie tylko wykorzystywaniem nowych rozwiązań technologicznych, innowacyjnych metod i programów nauczania, ale również stylem uczenia i wychowania stosowanym przez Nauczycieli, którzy inspirują Dzieci do kreatywności oraz rozwijania swoich pasji i zainteresowań. Są to wyróżnienia, w których ważne jest nie tylko docenienie samego wykorzystywania nowoczesnych technologii w procesie uczenia się i nauczania, ale przede wszystkim zrozumienie nowych realiów cywilizacyjnych, w których najważniejsze jest postawienie na twórczy aspekt edukacji i mądre wykorzystanie współczesnych mediów i narzędzi technologicznych. Trzyetapowy konkurs został rozstrzygnięty 24 listopada podczas II Europejskiego Forum Nowych Technologii i Innowacji w Edukacji i Nauce oraz II Salonu Technologii i Wyposażenia dla Edukacji. Kapituła konkursowa, której przewodniczył prof. UJK dr hab. Sławomir Koziej, najpierw nagrodziła finalistów (nominowanych), a następnie przyznała nagrodę Wojewódzkim Mistrzom Nowoczesnej Edukacji oraz  wręczone zostały wyróżnienia. Na zakończenie gali przyznane zostały cztery główne ogólnopolskie nagrody specjalne LAUR Mistrza Nowoczesnej Edukacji – „Przedszkole Przyjazne Technologiom XXI wieku” – 1 nagroda dla Przedszkola Limonka oraz „Szkoła Przyjazna Technologiom XXI wieku” – 3 nagrody dla każdej z pozostałych kategorii. W tym miejscu, warto podkreślić, że nie zdobylibyśmy tej nagrody, gdyby nie praca całego zespołu ludzi, którzy na co dzień oddają całe swoje serce pracy z Dziećmi oraz współpraca i zaangażowanie Rodziców, którzy powierzają nam swoje Dzieci. DZIĘKUJEMY!!!
29-11-17